sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Sunnuntain vinkit

Kirja
Leijapoika - Khaled Hosseini

Moni teistä on varmasti jo lukenut kirjan tai nähneet kirjan pohjalta tehdyn elokuvan, mutta te jotka että vielä ole eksyneet afgaanipojan elämän mielenkiintoiseen maailmaan: tehkää se mahdollisimman pian. Olen kirjassa vasta sivulla 135, mutta olen vakuuttunut että kirja tulee olemaan mielenkiintoinen viimeistä sivua myöten. Olen lukenut samalta kirjailijalta kirjan Tuhat loistavaa aurinkoa, joka kuuluu ehdottomasti lempikirjojeni top kolmoseeni, joten odotukseni myös tälle kirjalle ovat korkealla.

Sarja
Girls

Sarja kaipaa paljon sulattelua ja jopa aika pitkän tylsistyneen iltapäivän, sillä sarja ei koukuta ensimmäisten jaksojensa perusteella. Girls toimii kuitenkin samanlaisena terapiamuotona, kuin Sinkkuelämää 2000- luvun alussa. Sarjassa on paljon samaistumispintaa, mutta kukaan ei halua myöntää olevansa täysin yhdenkään tytöistä kaltainen. Jaksoissa ja tytöissä on särmää ja samankaltaista avointa todellisuutta heijastavaa raadollisuutta, kuin Sinkkuelämää naisissakin. Sarjan rosoisuus, rumuus ja rehellisyys saa minut miettimään myös omia asioitani aika ajoin. 

Iltapala
Yritän tietoisesti tehdä pientä pesäeroa oman kirjoitteluni ja ökymimmien muotibloggailujen välillä, mutta nyt sorrun ihan samanlaiseen kirjoitteluun kun muutkin blogitytsyt. Täältä pesee! Hyvä treenin jälkeinen iltapala on sötkötys, johon tulee maustamatonta jugurttia, kaurahiutaleita, rusinoita, kanelia ja kardemummaa. Hyvää ja herkullista. Olen joutunut lataamaan maustevarastoani uusiksi kun kanelia kuluu useampi teelusikallinen  viikossa. Jugurttia mä olen aina ylikäyttänyt, vaikka mitään kaneli-kardemumma sötköjä en aiemmin oo kauheasti tehnytkään. Tässä mössön ainesosat.

Maustamatonta jugurttia + kaurahiutaleita + rusinoita + kanelia + kardemummaa

sötkötä kamat sekaisin ja mussuta

mukaan voi laittaa myös raejuustoa tai kaurahiutaleet voi korvata raejuustolla

mums!


Tee jos uskallat

Herää aikaisin ja mene ulkoilemaan heräävään kaupunkiin. Itse tyypillisesti nukun aina kello kahdeksaan,  mutta olen nauttinut ihan kamalasti parista aikaisesta aamusta ja kävelystä raikkaassa aamussa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti