perjantai 6. heinäkuuta 2012

Kesätyöläisen arjesta

Terkkuja kesätyöläisen arjesta! Olen mahdollisesti liian tottunut mun rajalliseen sosiaaliseen elämääni Ruotsissa ja opiskelijaelämän joustavuuteen, sillä töiden tekeminen ja kavereiden kanssa hengailu päivästä toiseen alkaa pikku hiljaa uuvuttamaan. Pelästyin vastenmielistä reagtiotani viime viikolla, kun tajusin voivottelevani töiden raskautta ääneen. Onkohan mun arkeni Ruotsissa liian helppoa, kun kahdeksan tunnin työpäivä tuntuu työltä? Olen luullut voittavani aikaa menemällä aikaisin aamusta töihin, mutta todellisuudessa päivärytmini on muuttunut koululapsen aikatauluksi. Herään aikaisin aamulla, eikä minusta väsymyksen vuoksi lähde enää yhtään kieliopillisesti täsmällistä lausetta kello 18 jälkeen. Nukkumaan on päästävä viimeistään kymmeneltä. Satiirisesti voisi sanoa, että nautin todella tästä valoisasta ja lämpimästä suvesta kun vetelen tirsoja jo viisi tuntia ennen auringonlaskua. Olen menossa huomenna vielä ylitöihin, vaikka kesätyöni onkin maanantaista - perjantaihin työ. On parempi istua vain kiltisti toimistossa koko kesä, ettei tarvitse sitten enää ensi lukuvuonna valittaa rahahuolista blogin puolella.

Suomen suvi on kyllä mahtava! On ihanaa nähdä kaikkia ihania ja rakkaita ystäviä ja puuhailla asioita ilman huolen häivää. Helsinki on paras kaupunki asua ja Suomi hauska paikka viettää kesää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti