tiistai 2. elokuuta 2011

kevyet 30

Nyt kun opiskelu Ruotsissa jatkuu, tulee minun kiriä opiskeluni samaan vaiheeseen mihin opiskelijatoverini ovat opintonsa saaneet. Tässä täysipäiväisen työnteon ohessa olen yrittänyt käynnistää projektia "30 opintopistettä kasaan 12 päivän sisällä". Kaikille niille joille opintopisteet ovat vieraita, voin kertoa että opintosuunnitelmien mukaan 30 opintopistettä vastaa puolen vuoden opiskelua. Onneksi olen istunut luennoilla noin 20 pisteen edestä eli ainoastaa 10 opintopistettä minun tulee lukaista täysin ja vain ja ainoastaan kirjoista. Projekti tuntuu mahdottoman haastavalta, mutta ehkä mahdolliselta. Onnistuminen on taas kiinni vain ja ainoastaan opiskeluahkeruudesta.

Toinen pieni haaste ennen Ruotsiin paluuta on asunnon löytäminen. Luovuin viime kevään asunnostani kesäkuussa ja nyt vaikuttaa siltä ettei uutta löydy kovinkaan helpolla. Ruotsin opiskelija-asuntotilanne on suurimmissa kaupungeissa sietämättömän tukkiutunut eikä yhden vuoden asuntojonoissa seisomisella voida luvata opiskelijalle asuntoa ainakaan Tukholmassa tai Göteborgissa. Ongelmaksi ovat muodostuneet erityisesti sänkyni ja lipastoni, jotka ostin ensimmäiseen asuntooni Ruotsissa. Sänky ja lipasto ovat tällä hetkellä edellisen vuokraemäntäni luona hänen asunnossaan. Tarkoituksena on saada huonekalut pois asunnosta ennen koulujen alkua ja siksi metsästyksessä onkin nyt ihan mikä vain asunto tai mahdollisesti varastotilat jofon huonekalut voi tuupata siksi aikaa kun olen vielä koditon. Ulkomailla asumisen iloa siis.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti