lauantai 27. elokuuta 2011

Sataa sataa ropisee

Pieni hienohelmailu on välillä vain ihan puhdasta itsesuojeluvaistoa. Tämän totesin pyöräillessäni kaatosateessa, uusi kännykkä farkkutakkini taskussa. Ne jotka ovat tänään kieltäytyneet astumasta ulos ovesta ovat olleet oikeassa. Vaikkei ihmiset ole tehty sokerista, kaikki elektroniikka kuitenkin on, eikä valuneet meikit näytä kivalta teräksestäkään tehtyjen  mimmien naamalla. Heikoille ruotsalaisille tarkoitetut fuskaamisvälineet kuten sateenvarjot, sadetakit ja kumisaappaat olisivat tulleet tänään todella käyttöön. Kaupunki on maineensa mukaisesti tulvinut koko päivän. Sade alkoi aamulla eikä ole vieläkään päättynyt.

Suomalaisen metsäläishengen mukaisesti olen tänään painellut menemään suuntaan jos toiseenkin polkupyörän selässä. Tuloksena oli että oma vanha kunnon Nokiani sanoi pienen kosteusvaurion tuloksena sopimuksen irti ja vanhan tilalle oli hankittava uusi Samsungin leikkikännykkä. Puhelimella voi soittaa ja tekstata, muuta tilpehööriä puhelimessa ei ole. Samsung on muodostunut minulle jo niin tärkeäksi että ristin sen mun omaksi "iPhone femmaksi". Puhelin on todella yksinkertainen ja siksi aivan mahtava. Yksinkertainen puhelin yksinkertaiselle ihmiselle: toimii!

Göteborgissa juostaan tänään Midnight run ja minua todella käy sääliksi osallistujia, jotka tuolla märässä yössä tänään tulee juoksemaan. Kura tulee roiskumaan ja treenipaita kastumaan jo ennen kuin lähtöviiva on ylitetty. Minun onnekseni järjestäjät ovat ottaneet kuitenkin yleisön todella hyvin huomioon: sain kertakäyttö sadeviitan ohittaessani pyörällä juoksun lähtöpaikan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti