sunnuntai 10. huhtikuuta 2011

Rakkaudesta Göteborgiin

Eilinen oli aivan upea päivä. Kirjaston sulkeuduttua kävelin ympäri Göteborgia, hymyilin vastaan tulijoille ja hengitin tätä ihanaa kaupunkia. Mun vanhemmat olivat parisen vuotta sitten Göteborgissa pidennettyä viikonloppua viettämässä ja kun he tulivat matkaltaan, he ilmoittivat, että Göteborg on varmasti kaupunki, josta pitäisin. Äiti ja isi olivat oikeassa. Mä rakastan tätä kaupunkia. Koko sielu täyttyy ilosta ja onnesta, kun seikkailee kauniina kevät päivänä Göteborgin aurinkoisilla kaduilla.

Aloitin kaupungin kiertelyni urheilemalla itseni Hagan takana sijaitsevan korkean kukkulan päällä sijaitsevan Skansen Kronanin juurelle. Ylhäältä oli aivan mielettömän hienot näkymät ja kukkulan päältä näki helposti myös Göta-joen toiselle puolelle Hisingenin saarelle (jossa olen aiemmin täällä blogissa kertonut asuneeni viime syksynä). Siellä Kronanin juurella minä ja kaikki muut turistit nautimme laskevan auringon säteistä. Sulauduin kamerani kanssa erinomaisesti joukkoon.

Näkymiä kukkulan päältä


Hagan kaupunginosa kuvan etualalla
 Jatkoin matkaani Linnén kaupunginosaan, joka on ehdottomasti lempipaikkani koko Göteborgissa. Linnéssä on aivan upeita taloja ja paljon kivoja ravintoloita, eikä ole siis ihme, että asunnot alueella ovat asuntomarkkinoilla todella haluttuja ja kysyttyjä. Sitten kun mä oon iso, niin mä muutan Linnén.
Linnégatan ja "ettan" (mun ratikka kotoa kaikkialle)









Kirkko Linnégatanilla

Päivä päättyi upeasti Linnéterassille, jossa käytiin Riikan ja Julian kanssa syömässä. Istuttiin koko ilta lämpölamppujen alla ulkona ja nautittiin hämärtyvästä illasta puhuen kavereiden keskisiä juttuja. Sponttaanisti järjestetty istuskeluilta oli todella jotain, mitä olin taas pitkän opiskeluviikon jälkeen kaivannut. Kaiken lisäksi ruoka oli todella hyvää, eikä ollenkaan kallista. Maksettiin ruuastamme 100 kruunua per lärvi ja kokonaisuudessaan ilta maksoi ehkä 20 euroa. Ilta ehdottoman hyvin täytetty.
Annos suorastaan pursuaa pohjoismaalaisuuttaan. Mums!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti