tiistai 15. marraskuuta 2011

ZZzzZZZzz

Että voi ihminen olla väsynyt koko ajan. Istun tälläkin hetkellä tässä tuolillani ja tuijotan väsyneesti vain eteenpäin. Sormet näpyttelee tätä blogia, mutta muu kroppa nukkuu. Kohta uupuvat sormetkin.

Huippu virkoaminen tapahtuu kuitenkin pian tuossa parin tunnin päästä. Siinä yhdentoista aikaan päättää kehoni aina virkistyä ja lyö jarrut pohjaan unensaannin suhteen. Lopputulos on se, että valvon kello 01 asti ja herään herätyskelloni soimiseen puolitoista tuntia myöhässä. En ymmärrä mistä johtuu, etten herää enää mun herätyskelloon. Yleensä olen pienen torkuttamisen jälkeen pystynyt nousemaan sängystä melko kivuttomasti, mutta viimeisen kuukauden olen nukkunut lähes joka aamu pommiin ja sen tuloksena saapunut luennolle myöhässä useamman kerran viikossa. Häpeän tätä mun käyttäytymistä.

Olen yrittänyt saada ryhtiä mun elämään ja tehnyt erilaisia päätöksiä. Päätin että tällä viikolla en myöhästy. Aloitin viikon heräämisellä 40 minuuttia ennen tunnin alkua ja matkaan pitäisi (nyt kun pyörät ei oo enää käytössä) lähteä viimeistään 30 min ennen luennon alkua. Myöhästyin. Mulla on alkanut syksyn aikana myös useampi "nyt alkaa sokeriton elämä"-kausi, mutta loppupeleissä olen aina tarttunut johonki pastilliaskiin. Viime viikolla mun tekosyy oli mun flunssa. Flunssassa on pakko saada Turkinpippureita kun muuten yskittää liikaa kirjastossa. Urheilun tielle mulla on tullut väsymys, flunssa ja päätös saada unirytmi kuntoon. Olen siis jättänyt muutaman iltakuntoilun tekemättä pysyäkseni väsyneessä tilassa koko illan nukkumaan menoon asti. Ei ole onnistunut. Sen sijaan olen katsonut You Tube videoita suunnitellun treeniajan.

Mulle saisi hyvin helposti markkinoitua elämäntapavalmentajan. Mulla on koko ajan sellainen olo, ettei narut ole ihan kunnolla nyrkissä, ja että pieni ulkopuolisen tukema elämänjärjestely olisi paikallaan. En ole siivonnut kotona kunnolla pitkään aikaan, syön sämpylöitä lounaaksi kun en jaksa laittaa ruokaa, urheilen satunnaisesti, opiskelen laiskasti ja käytän samoja vaatteita koko ajan. En jaksa enää raahautua Lidln ostoksille vaan ostan ruokani kallista Hemköpistä, myöhästelen kaikkialta enkä vastaa puhelimeen.

Haluan nyt piristykseksi kuitenkin jatkaa mun sunnuntaista "viikon parhaat"- listaa. Viikon paras juoma on glögi ja viikon luovin ja innostavin kokemus oli seikkailu Myrorna kirpputorilla. Ostin esittelemäni pöydän lisäksi samalla kerralla kukallisen lämpimän villapaidan, semmoisen hepenepaidan, kaksi lämmintä pipoa sekä pinkin puettavan ryijyn. Piristyin kovasti ostoksistani. Ehkä sen voisi lisätäkin mun syntien listalle. Ostaminen tekee mut iloiseksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti