keskiviikko 15. helmikuuta 2012

CvCvCvCv

Miten voi olla työhakemusten ja CVn täyttäminen raskasta, vaikeaa ja aikaavievää. Olen naputellut CVtäni hartiat korviin asti jännitettynä nyt kolme päivää ja pään jomotus alkaa olla sitä luokkaa, että olen jo osoittanut rukoukseni yläkertaa, että joku tulisi hakemaan mut kesätöihin täältä omalta ovelta. Niin meinasikin tänä aamuna käydä, kun suihkusta juuri tupsahtaneena avasin oven talkkarille, joka oli tulossa tekemään yksiöni vuositarkastusta. Palkallista työtä ei ollut talkkarilla minulle tarjota, mutta hiki hatussa sain kyllä siivota nurkkani, jotta tarkistus voitaisiin kaiken sekasotkun keskellä tehdä. Se on tuollaisina yllätykseni hetkinä kun sitä eniten manaa omaa siivottomuuttaan.Talkkarin viihdyttämisen lisäksi olen tänään istunut koulukavereiden kanssa ahertamassa rikosoikeuden luentokuulusteluiden parissa. Puolivakavan opiskelun jälkeen suunnattiin pub-tietovisaan Vasastanin ja syötiin oikein kunnon amerikkalaiset burgerit kaverini 24- vuotispäivän kunniaksi. Nyt istun taas kotona ja luonnostelen taas työhakemuksiani.

Ps. olis ollu kiva jos koulussa olisi harjoiteltu enemmän CVn muodostamista ja Word-taitoja.

CVssa tulee olla myös kuva
Ylikorosta älykyyttäsi - NOT
Vaikuta miellyttävältä, mutta pidättyneeltä

Hymyile vapaasti, jotta vaikutat super-rennolta
Liian innokas ei kannata olla
Jätä kiusaantuneet ilmeet työhaastatteluun
Arvoitus työnantajalle: arvaa minkä väriset silmät mulla on?

Kuvia CVn tulee ottaa monen monta, jotta voi sitten valita yhden edustavan monen epäonnistuneen joukosta.

5 kommenttia:

  1. Nättejä kuvia! Mä en ole tähän mennessä onnistunut ottamaan hyvää cv-kuvaa, joten työnantajat saa ihan vapaasti arvailla miltä näytän tai sitten tsekata facebookista.

    CV:n kirjotus onkin sitten taas ihan oma taitolajinsa, josta jokaisella on omat mielipiteensä. Jos haluut nähdä mun cv:n/kuulla mun mielipiteen sun itsesimyyntitaidoista ni ota yhteyttä!

    Terv. HotJulie (0700 123 123)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos HotJulie. Itsensämyynti on todella taitolaji. Olen yhteydessä työnhaun tiimoilta.

      Terv. GuumizLaura

      Poista
  2. mä tykkään pidättyneestä ja superrennosta, valitse se, kumpi sun mielestä kuvaa itseäsi enemmän :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitsin 56sta ottamastani CV-kuvasta tuon pidättäytyneen vaikka toi "silmät kiinni"-kuvakin houkutteli ;)

      Poista
  3. Hyvä valinta. Kaikki kuvat ovat superihania.

    VastaaPoista