perjantai 21. lokakuuta 2011

Norjan tunturit kutsuvat minua

Ai ai ai ai! Mulla on pitkän aikaa ollut hinku Norjaan, mutta nyt yhtäkkiä nousi mielitekoprosentit potenssiin kaksitoista. Haluaisin niin kovasti Norjan usvaisiin vuoristomaisemiin! Tahtoisin vetäistä kuraiset vaelluskengät jalkaan ja pukeutua isoon norjalaiseen villapaitaan, syödä tunturi eväspaikolla mesost (semmoista rusekahkoa, makeaa juustoa) voileipiä ja hengittää raikkaan usavaista vuoristoilmaa. Mulla on vahva tunne, että olen sielultani 7,5 prosenttisesti norjalainen ja tunteakseni itseni kokonaiseksi, tulisi minun reissata Norjaan seuraavan vuoden sisällä.
Photo: Telegraph
Photo: Baltic Travel Company
Opiskelijan budjetilla Norjaan ei kuitenkaan reissata ihan tuosta vaan. Olen kuullut kauhutarinoita neljän euron salaattikurkuista ja yhdeksän euron tuopeista. Norjassa on kallista! Minä kiroan sen päivän kun siitä maasta löytyi öljyä! Mun on varmasti pistettävä pieni Norja-kassa pystyyn. Laitan siihen vaikka 50 kruunua viikossa, niin ehkä mulla on sitten ensi vuonna varaa maksaa jostain rupuisesta 100 euron matkailumaja yöstä viiden muun köyhän Norja intohimoilijan kanssa. Norjaaaaaan!

Photo: Baltic Travel Company
Photo: Baltic Travel Company
Photo: Baltic Travel Company
Kaikille jotka haluavat fiilistellä Norjaa minun kanssani, laitan tässä linkin Kalastajan vaimo blogiin (suomalainen nainen, asuu Norjassa, henkeäsalpaavan kaunis blogi).

1 kommentti:

  1. Norja on todella kaunis maa. Olemme kaksi kertaa siellä reissaneet ja ihailleet kauniita vuorimaisemia. Kummatkin matkat suuntautuivat keski-Norjaan.Moni sanoo, että pohjois-Norja on vieläkin kauniimpaa seutua.
    Yksi blogikirjoituksesi Norja-kuvista on sinullekin tutusta paikasta. Olemme vierailleet tuon jäätikön reunalla,jota kuvassa ihaillaan sillalta käsin. Olet siis tepsutellut tuolla sillalla!
    Olen myös muistelevinani, että myös Norjassa saisi otettua hienoja valokuvia muistakin upeannäköisistä asioista kuin vain luonnosta - vähän niin kuin Kroatiassa :)

    VastaaPoista